2012. április 3., kedd

Citrusos cupcake - diabetikus, de naggggyyyyon finom!!!

Jelentem, elkészült első tökéletes diabetkus sütim.....úgy értem, számomra tökéletes, mert annak ellenére, hogy diabetikus, mégis teljesen olyan lett, mintha nem az lenne. Egyáltalán nem érezni rajta, hogy más, mint a rendes cupcake-ek......illetve ő is "rendes cupcake" lett....:-)
Bevallom, a marcipán most sem diabetikus, mert még mindig maradt egy csomó a vizsgákról, s amíg azt nem használom el, addig nem akarok újat venni. Aki tényleg szigorúan diétázik, annak nem ajánlom, hogy marcipánnal burkolja, hiszen a cuki nyuszis-tojásos papírdísz önmagában is elég dekoratív...szerintem.
Ami a dekorációt illeti: ez az új csodás mű virágos kertem nárciszokkal....:-) Hát nem gyönyörű? Amikor megláttam a Butlers-ben egyszerűen képtelen voltam neki ellenállni......tudom, hogy iszonyúan giccses, de nekem úgy tetszik, ahogy a sütik belemélyednek a jó puha műanyag fűbe....:-)))) Gyanítom, nem sok elvetemült vásárol ilyen műpázsitot.....:-) Sajnos Nektek, kedves Olvasóim, viszont meg fog kelleni barátkozni a látvánnyal, mert van egy olyan érzésem, hogy visszatérő eleme lesz a fotóimnak...:-)


Citrusos cupcake (12 db) hozzávalók:

12 dkg teljes kiörlésű liszt
14 dkg finomliszt
14 dkg Glukonon vagy Nyírfacukor
1 tojás
8 dkg megolvasztott (nem meleg!!!) margarin
2 teáskanál sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
2 dl szójatej
1 narancs és 1 citrom lereszelt héja


Elkészítés:

1. Keverjük össze a lisztet, a sütőport, szódabikarbónát, és a reszelt narancs- és citromhéjat egy nagy edényben.
2. Verjük fel a tojást, majd keverjük hozzá az édesítőt, a margarint és a szójatejet.
3. Dolgozzuk össze a két keveréket.
4. A masszát adagoljuk a papírral kibélelt sütőformába.
5. Süssük a cupcake-eket 20-25 percig 180 fokon.
6. Díszítsük a kész sütiket kedvünk szerint.


Tipp: a cuki nyuszis papírdíszeket a Desszert Mesterben (http://www.desszertmester.hu/) vettem, ahol rengeteg praktikus dolgot lehet beszerezni sütikészítéshez és dekoráláshoz.

11 megjegyzés:

  1. Én imádom az ilyen giccses műpázsitot!!! :D A muffinokat amik rajta pózolnak, még jobban! A marcipán díszítéseiden mindig csak ámulok, honnan ez a sok szép szín és forma!! :))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek lettek!Ezek a marcipán díszek , egyszerűen csodásak!

    VálaszTörlés
  3. Kedvem nagyon is lenne díszíteni, de tehetség és ügyesség... na ezekből nagyon kevés van. Pedig annyira gyönyörűek, nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
  4. Szépek, színesek, a gyerekek imádják őket...és mi is:)

    VálaszTörlés
  5. Olyan tündériek! Nekem is tetszik a nárciszos pázsit :DD És azokat a marcipán virágokat, meg szíveket simán kézzel készítetted vagy van valami miniatür kiszúród? Nagyon bájosak!!! A legjobban az utolsó, a türkíz-lila tetszik!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon szépek, és a színek... Megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek ezek a muffinok ;)

    VálaszTörlés
  8. Csodásak, micsoda színek:) A gyerekeimnek nagyon tetszene:)

    VálaszTörlés
  9. Ez a pázsit kell alapnak ezekhez a mutatós színes muffinokhoz. Szerintem máskor is elnézegetjük. :)

    VálaszTörlés