2011. október 15., szombat

Áfonyás-marcipános csokitorta

Kedves Olvasók,

Nagyon sajnálom, hogy ilyen sokáig semmit nem írtam.......pedig sütöttem ám, többet is, mint eddig egész életemben...:-)
Nyáron ugyanis elvégeztem a cukrász bizonyítványhoz szükséges 300 gyakorlati órámat. Nagyon jó volt!!!! Hatalmas élmény volt minden nap bejárni a cukrászdába és úgy csinálni, mintha én is cukrász lennék....pedig van még mit tanulnom, ez nem vitás....:-)
A vizsgák sajnos közelednek (február-március), s én egyre jobban izgulok, hogy hogyan fogok átmenni. Van egy csomó süti/torta/fagyi, amit még életemben nem is készítettem.
Ami a gyakorlatot illeti, igazán jó helyre kerültem: kis cukrászda Budán, családias hangulattal. Rengeteget tanultam, igen keményen dolgoztam (napi 6-7 órát, reggel 6-tól).
Jó, hogy a gyakorlat csak megerősített abban, hogy ez engem nagyon érdekel, szeretem csinálni, mert teljesen kikapcsol és gyors, biztos sikerélményt nyújt.
Itthon is sokat sütögettem, de sajnos nem volt időm bejegyzést írni, fotókat készíteni, stb......:-(

Most viszont feltöltöm a ma készített ÁFONYÁS-MARCIPÁNOS CSOKITORTÁM receptjét.
Ez egy egészen pici, 18 cm átmérőjű tortaformában készült, mert még soha nem csináltam, s kóstolónak nem akartam nagyobbat.

Hozzávalók (18 cm-s karikához):

Massza:
9 dkg marcipán massza (Szamost használom, mindig bevált)
3 db tojás
3 dkg 70 %-os étcsoki
3 dkg vaj
kb 1/3 pohár cukor
kb 1/3 pohár liszt
1/2 evőkanál keményítő
1/2 evókanál átszitált kakaópor
1 nagyon pici só (fél csipet)

Töltelék:
2 és 1/2 evőkanál cognac
6 dkg marcipán massza
3 evőkanál áfonya lekvár (jó sűrű)

Décoration :-) :
9 dkg tortabevonó (ehhez margarin és két csepp olaj- a fénye miatt)
marcipán massza - ha szeretnél rá mintát




Elkészítés:

1. A marcipán masszát le kell reszelni,  2 tojást szét kell választani (ebből a két sárga a marcipánhoz jön), plusz a harmadik egész tojás is. Ehhez kell még keverni a cukor 2/3-át és jól ki kell habosítani.

2. A csokit a vajjal vízgőz fölött meg kell olvasztani, majd ezt is hozzá kell keverni az előző habhoz.

3. Liszt + kakaópor + keményítő elkever, majd ez is mehet a habhoz.

4. Közben a sütőt melegítsd elő 200 fokra.

5. A 2 tojásfehérjét a kis sóval és a cukor 1/3 részével kemény habbá kell verni.

6. A sárgájás habot óvatosan össze kell forgatni a fehérjés habbal.

7. Formába önt, kisüt (kb 20 perc) légkeveréses 190 fokon.

8. Betöltés: 3 részre kell felszelni a kihült tésztát (az enyém most nem lett olyan szép) és cognac-kal óvatosan meglocsolgatni. A legalsó rétegre lekvárt kell kenni és a vékonyra nyújtott marcipán masszát is rá kell fektetni. Jöhet a második réteg lap + lekvár. Végül a harmadik piskóta lap is felkerül......szép lesz.....:-)

9. Dekorálás: vízgőz fölött melegített bevonócsoki + margarin + két csepp étolaj  (ne legyen forró, csak olvadjon el és legyen szép fényes, homogén). Ezzel be kell burkolni. Aki szeretne, különböző szaggatókkal készítsen rá mintákat.......az enyém ilyen "angolos-szerű" próbált lenni......:-)

Nagyon finom, elég különleges ízű, őszi/téli süti.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a skót terrier, biztos finom is :)

    VálaszTörlés
  2. Ő egy marcipán skót terrier! A kedvenc tésztakiszúróm!

    VálaszTörlés
  3. Van ilyen kiszúród! Atyaisten! Big álom!

    VálaszTörlés
  4. Igen, én is sokkot kaptam, amikor megláttam a budaörsi Kikában.

    VálaszTörlés
  5. mit lehet tenni az alkoholmentes változatban? konyak helyett ajánlasz valamit? köszönöm előre is .. Vera

    VálaszTörlés