2011. február 25., péntek

Biscuits à la crème de rose – Rózsakrémes keksz

Először is le kell szögeznem, hogy nagyon szeretem a rózsákat, bár nem a kedvenc virágom, de imádom az illatát, színeit és a formáját. Nagyon csodálom Cicely Mary Barker (1895-1973) angol illusztrátornőt, aki szinte az összes virágot tündérré „álmodta”. Kicsi korom óta nézegetem a rajzait. Cicely-nek egyébként nem volt könnyű sorsa, mert epilepsziája miatt nem járt iskolába, s magántanulóként gyakorlatilag elég magányos lehetett. Tehetsége korán megmutatkozott, mert már 15 évesen képeslapokat festett. Első könyvét a Flower Fairies of the Spring-et 1923-ban adták ki. Cicely virágtündérei közül szerintem éppen a Rózsa az egyik legszebb.

http://www.worldgallery.co.uk/art-print/The-Rose-Fairy-107001.html

Régóta játszadoztam a gondolattal, hogy valahogy kreálnom kellene egy rózsás sütit. Bevallom, hogy sokáig filóztam azon, hogy a rózsa eléggé telt és aromás ízét hogyan lehetne összehozni valamilyen alaptésztával. Majd szokásomhoz híven elkezdtem böngészni a szakácskönyveimet és a netet, s végül ráleltem egy kanadai cukrász lány blogjára, ahol találtam is egy jó ötletet, s azt fejlesztettem tovább.

A rózsás keksz könnyen elkészíthető, bár igényel egy kis kézügyességet (ha tökéletességre és teljesen egyforma alakú, méretű, színű sütikre törekszünk…gondolom, arra törekszünk…:-). Be kell vallanom azt is, hogy a rózsás süti esetében le kellett számolnom szintetikus-anyag fóbiámmal, mert ahhoz, hogy a krém rózsaszín legyen, hááááááát kell egy kis rásegítés…….piros ételfesték formájában…:-)

A végeredmény egyébként megéri a fáradozást, türelmet és még a szervezetünkbe juttatott enyhén rákkeltő kis színezőanyag okozta esetleges következményeket is.  A keksz linzer tésztája finoman kiemeli a rózsa intenzív ízét, s ehhez jön még egy kis étcsoki, ami segít abban, hogy az összhatás ne legyen túl édes, émelyítő, nehéz. A sütik illata pedig egyszerűen mesés...:-)





A rózsás keksz receptje:

Hozzávalók

Linzer tészta (nagyon jól bevált recept)

350 g liszt
150 g porcukor
1 csomag bio Bourbon vaníliás cukor
2 tojás sárgája
250 g vaj

Rózsakrém

1/3 bögre puha vaj
1 és 1/3 bögre porcukor (át kell előtte szitálni!!!)
2 teáskanál rózsavíz
pár csepp piros ételfesték

Csoki díszítéshez – 1 csomag Dr Oetker étcsokis tortabevonó 

Elkészítés:

Először is a tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd hűtőben 60 percig állni hagyjuk. Pihentetés után a tésztát lisztezett felületen 2-3 mm vastagra nyújtjuk, és apró formákkal kiszaggatjuk, majd tepsibe rakjuk és 170 fokra előmelegített sütőben kb 11-14 percig sütjük (amíg lesz egy kis színe).
Ezután hagyjuk kihűlni a tésztákat, s közben felolvasztjuk az étcsokis bevonót. Ha már megolvadt, egyenként bemártjuk a sütiket (én csak a „tetőket” díszítettem) és sütőpapíron sorakoztatva kihűtjük őket, amíg meg nem szilárdul a csoki.
Eközben elkészítjük a rózsakrémet. A vajat és cukrot mixerrel lágy krémmé keverjük (kb 7-8 perc), majd hozzáadjuk a rózsavizet és végül az ételfestéket is.
Nem marad más hátra, mint a kekszek összeállítása.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése