2011. február 20., vasárnap

Cukrász tanfolyam :-) és a kész Canelé

Nos, kedves Olvasóim elkezdődött a cukrász tanfolyam. Szombat reggel 9-től délután 4-ig ültünk és hallgattuk a konyhai gépek működési elvét, a különböző tészták sütési eljárásait. Azért most tudok csak írni, mert nagyon elfáradtam. Nem olyan egyszerű öt elég kemény munkanap (suli, tanítványok, angol, háztartás, stb) után még egy teljes napot tanulással tölteni. Kaptunk egy csomó jegyzetet is és bevallom, hogy én megijedtem.....ez nem lesz semmi!!!!! Mondhatnám úgy is, hogy elég nagy feladat egy év alatt megtanulni egy komplett szakmát....:-) Persze bízom magamban és tudom, hogy menni fog, csak még azt nem tudom, hogy a gyakorlati órákat hogyan fogom tudni megoldani és főleg azt, hogy hol.
Egyébként a suliban mindenki nagyon rendes, szimpatikus és a gyakorlati Tanárnőnk is nagyon profi, viszont elég szigorúnak tűnik. Kíváncsi vagyok, hogy mit fog szólni a bénázásomhoz....:-) Persze az is lehet, hogy nem én leszek a legügyetlenebb.....majd meglátjuk. Minden esetre el kell kezdenem gyakorolni kézzel felverni a tojásfehérje habot, mert azt mondta, hogy eleinte semmihez nem használhatunk majd gépeket......hááááát.....:-)
Kell vennem majd cukrászkabátot és nadrágot, meg vinnem kell kis köténykét, sapkát vagy kendőt.....körömlakkal viszont nem mehetek be a tankonyhába, úgyhogy ezt majd nem szabad elfelejtenem....:-))) Be kell majd szereznem két jó minőségű kést is, hogy "szokja a kezem" (kell egy kenő- és egy szeletelő-kés). És ezen kívül van jó sok olyan dolog, amit menet közben kell majd elintézni.
Most egyelőre két hét szünet van a következő óráig, addig is tanulom a 145 oldalnyi házit.....HACCP, üzem, gépek, előkészítés, tésztakészítés, sütés, kiegészítő műveletek, cukrászipari félkész termékek, cukrász alaptészták.....:-)

A tanulnivaló :-)...



Közben elkészült a Canelé-m is, amiről már azt hittem, hogy soha nem fog elkészülni, mert tegnap este a tanfolyam után nekiálltam a sütésének, de nem sikerült.......valamit elszúrhattam, mert teljesen rossz lett a halmazállapota, vagy legalább is nem olyan, mint az eredetinek kellene lennie.
Tegnap este abszolút "félkómás állapotomban" nekiálltam a neten gyorsan utánanézni, hogy hogyan sütik A FRANCIÁK, s miután kellőképpen kiképeztem magam a bevetésre.....újra összeállítottam az egy éjszakán át pihentetendő tésztát, amit ez alkalommal sikerült megsütni is. Bő egy órát kell nagyon magas hőmérsékleten sütni, addig amíg gyakorlatilag sötétbarna kérge nem lesz.......vagyis jól oda kell kozmálnia....készüljünk fel, hogy a lakást utána fél napig (minimum!!!) szellőztetni kell......:-)
Az enyém nem lett tökéletes, mert egy óra után kivettem a sütőből, s picit össze is esett, bár ahogy a neten elnézegettem a képeket, úgy láttam, hogy ez igazából Mindeninek összeesik (még A FRANCIÁKNAK is!!!). Van egy olyan érzésem, hogy miután beteszik a sütőbe 250 fok körüli hőmérsékleten kezdik a sütést, hogy a süti külső része "hősokkot" kapjon és egy pillanat alatt kérgesedjen. Következő cuki gyakorlat alkalmával majd megkérdezem a Tanárnőt, hogy nincs-e ezzel kapcsolatos véleménye, tapasztalata. Ha lesz, azt majd természetesen Veletek is megosztom.
Eltekintve a kis sütési fiaskótol :-), nagyon finom, de azért én jobban rajongok a szárazabb, homogénebb sütikért. Persze ezt is ki kellett próbálni....de nem biztos, hogy gyakran fogok Canelé-t sütni....:-)))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése